Theatrum Mundi "Nová sezóna v plném proudu"

Představujeme Vám výběr toho nejlepšího ze světových divadelních pódií. Představení v HD kvalitě na velkém filmovém plátně po celý rok. Program je sestavený ze záznamů atraktivních titulů různých žánrů a můžete se těšit na operu, balet či koncert. Zavedeme Vás do předních světových divadel, jako je např. National opera de Paris, Teatro Real Madrid, Wiener Konzerthaus, Teatro alla Scala a dalších věhlasných divadelních scén. Mezi lahůdky letošní sezóny patří nepochybně Arena di Verona. Slavná divadelní aréna v jižní části historického města, dokončená za císaře Augusta v roce 30, je třetí největší na světě po římském Koloseu a po amfiteátru v Capui nedaleko Neapole.  Tato velkolepá divadelní aréna pod širým nebem uvede operu Trubadúr, v hlavní roli s Annou Netrebko a Yusifem Eyazovem. Andrea Chenier je další operou, jejíž uvedení je umístěno do netradičních venkovní prostor a to přímo na Bodamské jezero, kde se již od 80. let minulého století konají tzv. představení na jezeře - Spiel auf dem See v rámci Bregenzského festivalu. V sezóně 2019/20 se můžete těšit celkem na 12 titulů: devět operních, dvě baletní a jedno koncertní představení. Za zmínku jistě stojí také Čajkovského balet Labutí jezero, kde se můžete setkat s ledendami tanečního umění Rudolfem Nureyevem a Margot Fonteynovou. Máte tak jedinečnou možnost vidět zrestaurované historické představení tohoto oblíbeného baletu z roku 1966 z Vídeňské státní opery ve vysokém rozlišení. Diváky velmi oblíbený Jonas Kaufmann se objeví hned ve dvou velkých titulech letošní sezóny, at o v jediné Beethoveně opěře Fidelio (v roce 2020 slavíme 250. výročí Beethovena narození),  a dále v dvojprogramu jednoaktových oper Sedlák kavalír a Komedianti. 

Nabízená představení Vám nabízíme na DCP s titulky v obraze. 

Možno také vybírat z titulů předchozích sezón: zde

Večerní programy a distribuční listy naleznete zde u jednotlivých titulů a dále také na našem ftp, kde jsou také plakáty a fotografie a další materály.

ftp://apkcs.hostujeme.cz/
uživ.jméno: apkcsdown

Více info

J. Offenbach: Hoffmanovy povídky ( J. Offenbach: Les Contes d'Hoffmann )

Dříve než se Offenbach dostal ke zkomponování svého mistrovského opusu Les Contes d’Hoffmann, (Hoffmanovy povídky), stalo se jeho hudební umění součástí více jak stovky oper. Přesto zůstalo jeho zásadní dílo nedokončeno. Zemřel v průběhu října roku 1880, v době, kdy probíhaly zkoušky. Jeho poslední hudební dílo je uměleckou kombinací fantazie, přitažlivosti a humoru. Adaptaci tří povídek E.T.A. Hoffmana, okořeněnou Goethovým Faustem, ztvárnil německý básník jako hrdinský epos líčící milostné aférky Olympie, Antonie a Giuletty, tří hrdinek, podle kterých jsou nazvána tři jednání opery. Efektní produkce Roberta Carsena vyzdvihuje mimořádnou genialitu melancholického muže poznamenaného životem a zdůrazňuje soudržnost epizodického díla jako celku. Zároveň ale předkládá divákovi řadu nezodpovězených otázek. Pod taktovkou Philippe Jordan a za účasti Nadine Koutcher, Stéphanie d'Oustrac, Kate Aldrich, Yann Beuron a Ramóna Vargase v hlavní roli, budete svědky legendárního afektovaného předvedení mistrovského díla, jehož kouzlo zdobí operní domy celá desetiletí. Zobrazit více

2D ČT
Více info

Bésame Mucho: Juan Diego Flórez (Bésame Mucho: Juan Diego Flórez)

Jeho vášeň pro latinskoamerickou hudbu začala v raném věku, když byl ještě dítě. Byla to hluboká a trvalá vášeň a jeho počáteční setkání s ní se proměnilo v celoživotní vášeň. "Vyrostl jsem s nádhernými písněmi z Latinské Ameriky," říká tenorová hvězda Juan Diego Flórez. Jeho babička hrála na klavír a jeho otec Rubén je v Peru slavným lidovým zpěvákem, jehož velkou oblíbenkyní je slavná Chabuca Granda, která dosáhla svého úspěchu klasickými písněmi jako „José Antonio“. Také písně z Kuby a Mexika (zejména písně Josého Alfreda Jiméneze) a dalších latinskoamerických zemí, Flóreze také fascinovaly od útlého věku. „Tato hudba jde přímo do srdce,“ přiznává Flórez, „protože se zabývá věcmi, které nás přímo ovlivňují, jako je domov, rodina, radost z lásky a bolest z lásky.“ Flórez chce přiblížit divákům krásu a velkolepost latinskoamerických písní, které reprezentují krajinu odkud tato hudba pochází společně s jejími lidmi. Zobrazit více

2D OR
Více info

Ch. W. Gluck: Orfeus a Eurydika (Ch. W. Gluck: Orphée et Euridice)

Christoph Willibald Gluck, úspěšný skladatel a vlivný reformátor, jehož mládí a hudební počátky jsou spjaty s Čechami a Prahou, proslul ve světě svým vytrvalým úsilím změnit dosavadní tvář opery, zbavit ji pěveckého exhibicionismu, přiblížit ji naopak blíže dramatu a divadlu a nalézt v ní – podle vlastních slov – „krásnou jednoduchost“. První a zároveň nejslavnější z Gluckových oper psaných v novém reformním stylu je Orfeus a Eurydika z roku 1762. Autor se v ní zcela vyhýbá tradiční operní pompéznosti a přiklání se k intenzivnímu a promyšlenému hudebně-divadelnímu jazyku vycházejícímu zcela z logiky a atmosféry mytického příběhu o bolesti ze ztráty milovaného člověka, lásce, která je schopna dělat zázraky, i o slabosti, která tyto zázraky hatí. Zobrazit více

2D ČT
Více info

G. Donizetti: Anna Boleynová (G. Donizetti: Anna Bolena)

Gaetano Donizetti byl jednou z dominantních postav operního světa druhé čtvrtiny devatenáctého století. Psal úžasnou rychlostí a za svého života složil sedmdesát oper. Anna Boleynová měla premiéru v Miláně v roce 1830, v roce, kdy také došlo k odchodu Rossiniho do důchodu. Po smrtí svého krajana, Belliniho, jen o pět let později, bylo na Donizettim, aby vyzvedl dominantní styl té doby „bel canto“, jehož všichni tři byli hlavními exponenty. Druhá manželka Jindřicha VIII. se stala jednou z nejznámějších ženských postav, ať už ve filmu nebo na jevišti. Není žádným překvapením, že ji ztvárnily některé z největších světových sopránů, včetně Marie Callasové, Montserrat Caballé, Joan Sutherlandové a Edity Gruberové. Donizettiho opera začíná tím, že se Jindřich rozhodl zbavit své královny, aby se mohl oženit se svou novou milenkou Jane Seymourovou. Jednou z velkých dovedností Donizettiho byla jeho schopnost udržet melodickou linii své hudby. Díky tomu, že diváci nezastaví interpunkci každé scény svým potleskem, Donizettiho kompoziční styl brilantně plyne, a tak napětí, které příběh vyžaduje, se nepřetržitě vyvíjí k závěrečné vrcholné scéně. Zobrazit více

2D ČT
Více info

P. I. Čajkovskij: Labutí jezero (P. I. Tchaikovsky: Swan Lake )

Nyní máte jedinečnou možnost vidět zrestaurované historické představení Rudolfa Nureyeva a Margot Fonteynové z roku 1966 v Čajkovského Labutím jezeře z Vídeňské státní opery ve vysokém rozlišení, v choreografii Rudolfa Nureyeva a pod taktovkou Johna Lanchberyho s Wiener Symphoniker orchestrem. Nureyev a Fonteynová revolucionizovali svět baletu tím, že překročili hranice mezi klasickým baletem a moderním tancem. Toto největší baletní partnerství všech dob Nureyev jednou popsal: "tančili jsme jedním tělem a jednou duší“. Zobrazit více

2D OR
Více info

Ch. Gounod: Romeo a Julie (Ch. Gounod: Roméo at Juliette)

Francouzský skladatel Charles Gounod v mládí prohlásil, že „úspěšné kariéry dosáhne skladatel pouze komponováním oper“. To potvrzuje jeho opera Romeo a Julie. Zhudebnění nesmrtelného příběhu o veronských milencích se od své premiéry v pařížském Théâtre-Lyrique 27. dubna 1867 stále těší velké oblibě. Poprvé v operní historii se zde namísto obvyklých dvou milostných duetů objevují dokonce čtyři dueta hlavních protagonistů: jejich první setkání na bále Kapuletů, balkónová scéna, Romeova noc s Julií a scéna smrti. Gounodova partitura bývá v této souvislosti často nazývána jako „tu a tam přerušovaný milostný duet.“ Zobrazit více

2D ČT
Více info

U. Giordano: Andrea Chenier (U. Giordano:Andrea Chenier)

Francie v roce 1789. Aristokracie se vzbouří, lidé naříkají. A mezi těmito dvěma horami stojí básník André Chénier, v srdci revolucionář, zbožňovaný bohatými za své hbité verše. André Chénier, nejslavnější dílo italského skladatele Umberta Giordana, je brilantně živé historické drama a lidská tragédie. Opera na pozadí francouzské revoluce má silnou přitažlivost jak jako vášnivý milostný příběh, tak jako historický thriller. André Chénier je založen na životě skutečného historického charakteru, francouzského básníka, který se ocitl v chaosu francouzské revoluce, nejprve jako horlivý stoupenec a poté jako oběť, nemilosrdně pronásledován a nakonec poslán na gilotinu. Hudba Giordana je nabitá zuřivým nadšením a vzrušujícími emocemi. V opeře lze slyšet historické pochody z doby před francouzskou revolucí i klasické písně z období revoluce včetně „Ça ira“ a "Marseillaise". Zobrazit více

2D ČT
Více info

Danzar al aire español | Suite Flamenca (Danzar al aire español | Suite Flamenca)

DANZAR AL AIRE ESPAÑOL Po obrovském úspěchu Movimientos: La danza de la punta al tacón se Antonio Gades Fundation vrací do Teatro Real s novou produkcí pro všechny diváky, Danzarem al Aire Español. Program se obrací k různým disciplínám, které španělský základní tanec zahrnuje: bolero škola, klasický tanec, folklór a nejuniverzálnější ze všech, flamenco. Užijete si tak úvod do španělského tance s živou hudbou na jevišti. SUITE FLAMENCA Tance, s nimiž Antonio Gades zahájil svou sólovou kariéru v roce 1963, se postupně formovaly do čísel, která se o pět let později stala Suite Flamenca. Gades dle vlastního vkusu představí osm kusů tradičního flamencového tance. Toto aranžmá provedla jeho společnost, mimo jiné i Cristina Hoyos, jeho více než dvacetiletá taneční partnerka . Zobrazit více

2D OR
Více info

G. Verdi: Trubadúr (G. Verdi: Il Trovatore)

Romantický příběh ze Španělska 15. století o trubadúrovi Manrikovi a cikánce Azuceně, plný hrdinství, úkladů, lásky, nenávisti a pomsty, je značně spletitý a jeho zápletky nepravděpodobné. Premiéra 19. 1. 1853 v římském Teatro Apollo měla obrovský úspěch a operní scény sváděly o uvedení tohoto titulu doslova boje. Trubadúr byl spolu s Traviatou a Rigolettem prvním vrcholem ve skladatelově tvorbě a dodnes tato trojice oper láme rekordy v počtu představení a návštěvnosti v operních divadlech na celém světě. Diva 21. století, Anna Netrebko, se vrací na velkou obrazovku v opeře Trubadúr v jedinečném a dokonalém scénáři Areny di Verona spolu se svým manželem Yusifem Eyvazovem. Zobrazit více

2D ČT
Více info

Ludwig van Beethoven: Fidelio (Ludwig van Beethoven: Fidelio)

Ludwig van Beethoven intenzivně toužil zkomponovat operu. Zvažoval víc než padesát operních námětů a nakonec zůstal u jediného titulu. Libreto skladateli poskytl jeho přítel Joseph Sonnleithner, který do němčiny přeložil a upravil francouzské libreto Jeana-Nicolase Bouillyho Leonora ou l’amour conjugal. Příběh politického vězně Florestana a jeho statečné manželky Leonory, vyzdvižení manželské lásky a věrnosti stejně jako idea spravedlnosti Beethovena okamžitě oslovily. Nicméně zhudebnit hluboké mravní poselství lidstvu nikoliv pro symfonickou či komorní platformu, ale pro divadelní scénu, se kterou dosud neměl žádnou zkušenost, to byl úkol, s nímž Beethoven svedl zásadní tvůrčí boj. První uvedení opery se nesetkalo s úspěchem. Po několikerém přepracování a devíti letech dosáhl Beethoven s operou Fidelio úspěchu. Zobrazit více

2D ČT
Více info

P. Mascagni: Sedlák kavalír | R. Leoncavallo: Komedianti (P. Mascagni: Cavalleria Rusticana | R. Leoncavallo: Pagliacci)

Jednoaktová opera z prostředí sicilského venkova, Sedlák kavalír Pietra Mascagniho, je považována za základní dílo italského verismu, jímž na jeviště vstoupily postavy ze současného života, lidé z drobných poměrů a nižších sociálních vrstev. Po premiéře 17. 5. 1890 v římském Teatro Costanzi přichystalo publikum Mascagnimu nekonečné ovace. To podnítilo tehdy téměř neznámého Ruggiera Leoncavalla ke zkomponování opery ve stejném stylu, a i pro něho znamenala premiéra jeho Komediantů 21. 5. 1892 v milánském Teatro dal Verme okamžitý úspěch. Oba tituly spojuje téma vášnivé lásky a smrtelné žárlivosti končící vraždou. V Sedláku kavalírovi se lehkomyslná Lola nechce vzdát svého někdejšího milence Turrida, který v souboji zahyne a neméně tragické vyústění mají i Komedianti, příběh stárnoucího herce Cania, který se dozví o nevěře své mladé ženy Neddy a z pomsty zabije ji i svého soka. Scénu sestavil filmový a operní režisér Philipp Stölzl, režisér, jehož fascinující vize vyzdvihují tyto populární opery do nových výšin. Stölzl rozděluje jeviště na několik úrovní, děj prolínají filmové detaily, které znásobují působivost děje. Obě jednoaktovky přinesly rekordní návštěvnost na salzburskému velikonočnímu festivalu. Zobrazit více

2D ČT

Najděte svoji akci

Pro lepší přizpůsobení obsahu pro Vás, bezpečnosti, měření statistik návštěvnosti a lepší zpětné vazbě tento web používá cookies. Klikáním a navigováním po stránce souhlasíte s tím, že sbíráme o Vás anonymní informace přes cookies. Více informací o používání cookies na naší stránce najdete zde.