Teatrum Mundi

Ani u nové sezóny Teatrum Mundi  2018/2019 nezapomínáme na staré osvědčené tituly. Pokud budete mít zájem můžete svůj program doplnit také o tituly z předchozích sezón. Níže představujeme 7 operních a jedno baletní představení, jež jsme uvedli na plátna v minulých letech. Vrátit se tak můžete do Madridu, Barcelony nebo Paříže. I tato představení Vám nabízíme na DCP po celý zbytek sezóny s titulky v obraze. 

Večerní programy a distribuční listy naleznete zde u jednotlivých titulů a dále také na našem ftp, kde jsou také plakáty a fotografie a další materály.

ftp://apkcs.hostujeme.cz/
uživ.jméno: apkcsdown

Více info

R. Wagner: Bludný Holanďan (R. Wagner: Der Fliegende Holländer )

Za svého pobytu v Rize si Richard Wagner přečetl knihu Heinricha Heina Z pamětí svobodného pána Schnabelewopského, která vyšla r. 1833 a do níž je zařazen příběh o zakleté lodi. Wagner děj přeložil ze skotských břehů k norským, inspiroval se rovněž motivy pohádek Wilhelma Hauffa. Ve svém Bludném Holanďanovi plně zachytil realistickými prostředky dramatickou atmosféru strašidelného příběhu holandského námořníka, odsouzeného k nekonečnému putování po mořích a oceánech. Bludný Holanďan, opera přemítající o lásce, smrti, nevinnosti a zatracení je mistrovským dílem románské éry. Konflikt mezi dobrem a zlem je odrazem trýzněné a uvězněné duše. Libreto vyjadřuje tragickou povahu romantického ducha. Bludný Holanďan byl poprvé uveden 2. ledna 1843 s úspěchem v Drážďanech. Opera o 3 dějstvích. Zpíváno německy Zobrazit více

2D ČT
Více info

G. Verdi: Maškarní ples (G. Verdi: Un Ballo in Maschera )

Závist, spiknutí, láska, žárlivost, pomsta a nakonec odpuštění se spojují v tomto intenzivně vášnivém Verdiho díle. Politické intriky v srdci opery zpočátku vzbudily pobouření současných cenzorů. Verdi a jeho libretista Antonio Somma byli skutečně nuceni změnit místo opery a přesunout příběh, o původně švédském králi, ze Švédska do USA. Děj opery byl přeložen do amerického Bostonu na konci 17. století v době britské koloniální vlády a vladařem, vůči němuž směřuje spiknutí, se stal Riccardo hrabě z Warwicku, bostonský guvernér. Premiéra se uskutečnila v římském Teatro Apollo 17. února 1859 a opera se dočkala okamžitého úspěchu. Zobrazit více

2D ČT
Více info

G. Donizetti: Don Pasquale (G. Donizetti: Don Pasquale )

Kompozice komické opery Don Pasquale byla napsána na libreto Giovanniho Ruffiniho a svou premiéru měla 3. ledna 1843 v Teatro Italiano v Paříží. Gaetano Donizetti, významný představitel „operní belcantové školy“, představuje svůj talent pro hudební vtip a nadání pro frašku, jež je uchopena bystrým, inteligentním způsobem. V „buffo příběhu“ se objevují charakterové tipy podobné formě „commedie dell'arte“, ať už jde o starého boháče Dona Pasquala, jeho synovce Ernesta, jejich společného přítele Malatestu či mladou vdovu Norinu. Právě díky ní se situace dávají do pohybu, rozehrávají až neuvěřitelný příběh. Základním motivem Donizettiho opery jsou trable, které postihnou letitého starého mládence, pokud se chce oženit s mladou dívčinou. Opera o 3 dějstvích. Zpíváno italsky Zobrazit více

2D ČT
Více info

M. Moussorgski: Boris Godunov (M. Moussorgski: Boris Godunov )

Přestože jedna z nejslavnějších historických oper všech dob nese jméno po významném ruském carovi, Boris Godunov zdaleka není jedinou hlavní postavou Musorgského operní fresky. Podobně jako Puškinova dramatická předloha je i její operní verze shakespearovskou, mnohoznačnou a mnohovrstevnatou studií lidské společnosti na prahu krize – krize autorit, krize tradic a zákonů, krize mravní. Po smrti posledních Rurikovců, Ivana Hrozného a jeho synů Fjodora a malého Dimitrije, je ruský trůn prázdný. V době, kdy neexistuje právoplatný dědic trůnu, je právoplatný ten, kdo pro svou právoplatnost více udělá a zná zásadu o účelu světícím prostředky. Přichází čas Grišků, čas samozvanců. Opera o 3 dějstvích . Zpíváno rusky Zobrazit více

2D ČT
Více info

G. Verdi: Don Carlos (G. Verdi: Don Carlos )

Pokud existuje opera, která překračuje hranice na všech úrovních, ať už dramatické nebo dramaturgické, je to určitě Verdiho Don Carlos, dílo italského skladatele psané ve francouzštině, které líčí atmosféru války se Španělskem. Alžběta si má vzít Carlose, ale ze státnických důvodů se musí provdat za jeho otce Filipa. Carlos se postupně stává Filipovým politickým nepřítelem, staví se na obranu podrobených Flander, dostává se pod tlak španělské inkvizice a nakonec umírá on i věrný přítel Rodrigo rukou žoldnéřů. Mezitím Alžběta čelí pomluvám žárlivé Eboli, tajně zamilované do Carlose, a manželově podezření z nevěry, ale nikdy se svému údělu královny mučednice nezpronevěří a sama Carlose posílá na hrdinskou smrt. V opeře, jejíž premiéra se uskutečnila 11. března 1867 v Théâtre Impérial de l'Opéra v Paříži, se snoubí politika, náboženství, historie i psychoanalýza. Zobrazit více

2D ČT
Více info

G. Verdi: Rigoletto (G. Verdi: Rigoletto)

Přes vážné počáteční problémy s rakouskou censurou, která kontrolovala severoitalská divadla, měla opera Rigoletto triumfální premiéru na La Fenice v Benátkách 11. Března 1851. Mnoho příznivců tvrdí, že Rigoletto je zvažována jako první dílo z Verdiho pozdní tvorby. Její tragický příběh se točí kolem nemorálního vévody z Mantovy, jeho dvorním šaškem Rigolettem a jeho krásné dcery Gildy. Původní název opery „La maledizione“ (Prokletí), odkazuje na prokletí, které na oba muže uvalil dvořan, jehož dcera se beznadějně zamilovala do vévody s Rigolettovým přičiněním. Kletba se uskuteční, když se Gilda rovněž zamiluje do prostopášného vévody a nakonec obětuje svůj život, aby ho zachránila před vrahy, které na něj najal její otec. Zobrazit více

2D ČT
Více info

J. Offenbach: Hoffmanovy povídky ( J. Offenbach: Les Contes d'Hoffmann )

Dříve než se Offenbach dostal ke zkomponování svého mistrovského opusu Les Contes d’Hoffmann, (Hoffmanovy povídky), stalo se jeho hudební umění součástí více jak stovky oper. Přesto zůstalo jeho zásadní dílo nedokončeno, zemřel v průběhu října roku 1880, v době, kdy probíhaly zkoušky. Jeho poslední hudební dílo je uměleckou kombinací fantazie, přitažlivosti a humoru. Adaptaci tří povídek E.T.A. Hoffmana, okořeněnou Goethovým Faustem, ztvárnil německý básník jako hrdinský epos líčící milostné aférky Olympie, Antonie a Giuletty, tří hrdinek, podle kterých jsou nazvána tři jednání opery. Efektní produkce Roberta Carsena vyzdvihuje mimořádnou genialitu melancholického muže poznamenaného životem a zdůrazňuje soudržnost epizodického díla jako celku. Zároveň ale předkládá divákovi řadu neozodpovězených otázek. Pod taktovkou Philippe Jordana a za účasti Sabine Devieilhe, Stéphanie d’Oustrac a Kate Aldrich, v hlavní roli s Yannem Beuronem, budete svědky legendárního afektovaného předvedení mistrovského díla jehož kouzlo zdobí operní domy celá desetiletí. Zobrazit více

2D ČT

Najděte svoji akci

Nová Sezóna

2018/2019

Pro lepší přizpůsobení obsahu pro Vás, bezpečnosti, měření statistik návštěvnosti a lepší zpětné vazbě tento web používá cookies. Klikáním a navigováním po stránce souhlasíte s tím, že sbíráme o Vás anonymní informace přes cookies. Více informací o používání cookies na naší stránce najdete zde.